Zwart met wit is niet saai!

Bij het ontwerpen van een logo, moet je vooraf goed bedenken wat je wilt gaan uitstralen. Kleurgebruik is erg belangrijk hierbij. Kleuren roepen bij mensen bepaalde gedachten en emoties op. Als je een logo gaat laten ontwerpen, moet je hier dus gebruik van maken. Wat de symbolische en psychologische betekenis van de zwart-wit is, kun je lezen in deze blog.

Elegant Zwart-Wit

De oude Egyptenaren zagen zowel zwart als wit als iets positiefs. In latere tijden werd zwart vooral een kleur om soberheid maar ook gezag te tonen. Wit staat voor puurheid, vrede en harmonie.

Zwart en wit worden door velen onder ons niet echt als een kleur gezien. Zwart wordt bij ons vaak geassocieerd met dood en verderf of duisternis. Het staat echter ook voor luxe en verfijning. Maar wat dacht je van macht? In de zakenwereld speelt de rol van het zwarte pak nog op veel plaatsen een grote rol.

Als we kijken naar zwart-wit logo’s ervaren we hier veelal een elegante en chique uitstraling. De luxe merken zoals Calvin Klein en Coco Chanel zijn goede voorbeelden die hier heel goed gebruik van weten te maken. Zwart-wit is dus uitermate geschikt voor krachtige merken. Het is een tijdloze combinatie. We zien zwart-wit combinaties ook veel terug in de designwereld en chique boutique-hotels.

Zwart-wit logo’s hebben ook een aantal specifieke voordelen. Allereerst is het tijdloos en heeft het dus een exclusieve uitstraling. Als je zwart-wit advertenties plaatst, zal jouw logo altijd goed worden weergegeven. Misschien niet de belangrijkste, maar wellicht een prettige bijkomstigheid is dat de het kostenbesparend is als je bijvoorbeeld je factuur of brochure wilt printen. Als je dit in een vierkleuren afdruk wilt laten doen, is dit een stuk duurder dan in zwart-wit.

Wil jij met je merk stijl, exclusiviteit en klasse uitstralen dan is een zwart-wit logo voor jou een heel goede optie. Heb je al een gekleurd logo, dan moet je het eens in zwart-wit uitprinten. Bekijk dan goed hoe het eruit komt te zien maar bovenal wat het met je doet. Want daar draait het uiteindelijk om.

    Stel ons je vraag