Investeren in een goed en duidelijk logo heeft zo zijn voordelen. Je zorgt ervoor dat jouw bedrijf veel beter herkenbaar wordt. Een logo heeft vaak een specifieke betekenis. Het vertelt je waar het bedrijf voor staat en wat men naar buiten toe wil uitstralen. Veel bekende en minder bekende logo’s bevatten een afbeelding. Dit hoeft echter niet altijd zo te zijn. Het is goed mogelijk om alleen gebruik te maken van alleen letters in een bepaalde vorm en kleur. In deze blog de aandacht voor logo’s met een E.
Betekenis
Een logo met enkel een afbeelding, noemen we een beeldmerk. Als je een logo met alleen letters, hebt, dan noemen we dit ook wel een woordmerk. Een woordmerk verwijst vaak naar de merknaam, maar het kan ook een slogan zijn die erin is verwerkt. Als de merknaam te lang is, zien we vaak dat deze door initialen wordt afgekort. Dit noemen we dan meestal een monogram.
De tekst van een woordlogo wordt over het meestal opgemaakt in de kleuren en lettertypes die in de huisstijl van het bedrijf van toepassing zijn. Hierbij kan het zijn dat men gebruik maakt van een bestaand lettertype. Het komt ook vaak voor dat de letters speciaal worden ontworpen.
Logo’s met een E
Een voorbeeld van een bedrijf dat een logo met een E heeft, is de Duitse supermarkt keten Edeka. Hun logo bestaat uit een geel vlak met de letter E in het blauw. Daaronder staat in dezelfde kleur blauw de volledige naam. De kleur geel wordt veel gebruikt door levensmiddelen bedrijven en supermarkten. Het trekt aandacht en het is een gelukzalige kleur.
Een ander logo met een E zien we bij de Europese Ruimtevaartorganisatie (ESA). De organisatie heeft de letter E in een cirkelvormig embleem staan. De cirkelvorm staat symbool voor onze planeet. Naast het embleem wordt het woordmerk ESA vermeld.
In de ICT-wereld zien we de programmeertaal Erlang dat een logo met een E heeft. Het gaat om een witte letter E die aan de onder en bovenzijde is afgevlakt. De letter staat in een rood vlak, met daaronder staat de naam Erlang in zwarte letters.