Veelgestelde vragen

Wij ontvangen regelmatig vragen van onze klanten en proberen deze zo goed mogelijk te beantwoorden. Aangezien u als mogelijke nieuwe klant deze zelfde vragen heeft proberen we deze dan ook te verzamelen voor u op deze pagina. Mocht u vraag er niet tussen staan neemt u dan vooral contact met ons op via info@logosnel.nl.

Hoe ontvang ik de concepten en hoe geef ik feedback door aan jullie?

Wanneer wij een eerste concept oplevering toesturen of een correctie doen op een logo ontvang je een e-mail met daarin de logo concepten (of het gewijzigde concept in het geval van een correctieronde) als bijlage. Je kunt op deze e-mails een antwoord sturen met daarin je feedback.

Hoeveel concepten ontvang ik van jullie als ik een logo aanvraag?

Het is deels afhankelijk van de opdracht die u bij ons neerlegt. We hanteren voor een standaard logo aanvraag waarbij u ons vraagt om voor u een aantal concepten te bedenken een minimum van twee maar in de praktijk zijn dit er vaak drie of vier. Echter wanneer u ons vraagt om een eigen schets van u uit te werken ontvang je één concept met daarbij mogelijk nog een extra variatie (bijvoorbeeld met andere kleuren of een ander lettertype).

Voor een logo met mascotte- of cartoon tekening (met hele specifieke wensen) hanteren we ook een minimum van één concept.

Uiteraard zijn in alle gevallen correcties inclusief.

Hoeveel correctierondes zijn inclusief?

Alle.

Je krijgt volledige rechten over het logo zodra de betaling aan ons voldaan is (de betaling staat daarbij voor de overdracht). Dit zijn gebruiksrechten, je mag het logo of elementen van het logo niet doorverkopen (niet commercieel in te zetten) maar verder mag je er mee doen en laten wat je wilt. Wij werken net even anders dan de meeste van onze concurrenten, bij ons geen addertjes onder het gras of plotseling bijkomende kosten.

Wat als wij niet tevreden zijn met de eerste oplevering?

Alle opdrachten die u bij ons plaatst zijn inclusief correctierondes en van te voren weet u al wat het gaat kosten. Wij bieden echter een 100% tevredenheidsgarantie. Wij hebben dan ook een breed netwerk van vormgevers waardoor we in het meest erge geval kunnen wisselen van vormgever. Maar wees gerust, in de praktijk is ons dit pas één keer overkomen.

Wel vragen we u natuurlijk om de samenwerking met ons aan te gaan. Een goed logo komt van twee kanten. Zonder goede feedback of duidelijke wensen is het voor ons natuurlijk lastig om u een goed voorstel te kunnen doen. Dat zelfde gaat op voor een correctieronde, des te duidelijker u ons uw feedback kan beschrijven des te eerder komen we tot het perfecte logo.

Wat gebeurt er na het doen van mijn logo aanvraag?

We hebben ons proces voor u beschreven op de pagina ‘ons logo ontwerp proces‘.

Je ontvangt van ons zowel vector als rasterbestanden. De standaard set bestaat uit de vectorbestanden AI, EPS en PDF en de rasterbestanden JPG en PNG. Deze laatste twee ontvang je in zowel lage als hoge resolutie (72dpi/300dpi).

Een kleine uitleg van de bestanden die wij opleveren

  • .AI bestand; het bestand waarin het logo is gemaakt (Adobe Illustrator) en ook aangepast kan worden (deze bestanden zijn op te rekken tot oneindig formaat)
  • .EPS bestand; een bewerkbaar bestand dat nodig is voor sommige druktechnieken en/of bepaalde software pakketten
  • .PDF bestand; een extra, niet bewerkbaar maar wel te drukken bestand, nodig in sommige situaties
  • .JPG bestanden; deze zijn geschikt voor allround gebruik op het web, de versie met toevoeging -high in de bestandsnaam is opgeslagen in 300dpi, betreft het bestand in hogere resolutie
  • .PNG bestanden; deze zijn geschikt voor allround gebruik op het web en hebben een transparante achtergrond, de versie met toevoeging -high in de bestandsnaam is opgeslagen in 300dpi, dat betreft het bestand in hogere resolutie

Daarnaast leveren we graag het bestand aan wat u nodig heeft mocht deze geen onderdeel zijn van onze standaard set. Zo zijn er bepaalde bestandstypes waar we af en toe eens om gevraagd worden, denk aan bijvoorbeeld DWG (autocad) bestanden.

2. Huisstijl

Hoeveel correctierondes zijn inclusief?

Alle.

Wat als wij niet tevreden zijn met de eerste oplevering?

Alle opdrachten die u bij ons plaatst zijn inclusief correctierondes en van te voren weet u al wat het gaat kosten. Wij bieden echter een 100% tevredenheidsgarantie. Wij hebben dan ook een breed netwerk van vormgevers waardoor we in het meest erge geval kunnen wisselen van vormgever. Maar wees gerust, in de praktijk is ons dit pas één keer overkomen.

Wel vragen we u natuurlijk om de samenwerking met ons aan te gaan. Een goed logo komt van twee kanten. Zonder goede feedback of duidelijke wensen is het voor ons natuurlijk lastig om u een goed voorstel te kunnen doen. Dat zelfde gaat op voor een correctieronde, des te duidelijker u ons uw feedback kan beschrijven des te eerder komen we tot het perfecte logo.

Welke bestanden leveren jullie op in het geval van huisstijlonderdelen?

Je ontvangt van ons zowel het werkbestand (afhankelijk van de opdracht is dit een bestand met extensie AI, PSD of INDD), een PDF bestand welke gereed is voor de drukker en een preview in JPG of PNG

Een kleine uitleg van de bestanden die wij opleveren

  • .AI bestand; één van de mogelijke bestandstypes waarin het huisstijlonderdeel is gemaakt (Adobe Illustrator) en ook aangepast kan worden (deze bestanden zijn op te rekken tot oneindig formaat)
  • .INDD bestand; één van de mogelijke bestandstypes waarin het huisstijlonderdeel is gemaakt (Adobe Indesign) en ook aangepast kan worden (deze bestanden zijn op te rekken tot oneindig formaat)
  • .PSD bestand; één van de mogelijke bestandstypes waarin het huisstijlonderdeel is gemaakt, vaak gebruikt voor bijvoorbeeld flyers (Adobe Photoshop) en ook aangepast kan worden
  • .PDF bestand; het bestand voor de drukker
  • .JPG of PNG bestand(en); deze dienen enkel als preview voor u en zijn niet om te drukken

3. Algemeen

Hoe gaan jullie te werk als ik meerdere onderdelen bij jullie bestel?

Een opdracht voor meerdere onderdelen zoals bijvoorbeeld het ontwerpen van een logo met een huisstijl pakken wij altijd in fases op waarbij we beginnen met het logo en daarna de huisstijl.

Als u een grotere opdracht bij ons plaatst laten we u altijd vooraf weten in hoeveel fases en in welke volgorde we de opdracht aanpakken. Dit doen wij om onze prijzen laag te kunnen houden. Een correctie doorvoeren op meerdere onderdelen/elementen kost natuurlijk meer tijd. Tevens zorgt het voor een stukje overzicht, zowel voor ons maar ook zeker voor u.

Hoeveel correctierondes zijn inclusief?

Alle.

Kan ik bij jullie langskomen?

Nee. Wij hebben geen duur kantoorpand. Dat is ook weer één van de maatregelen welke wij genomen hebben om onze prijzen laag te kunnen houden. Onze vormgevers werken dan ook waar en wanneer het hen uitkomt.

Kunnen wij als reclame- of webbureau met jullie (whitelabel) samenwerken?

Ja! Dat kan zeker. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken!

4. Betaling

Hoe gaat de betaling in zijn werk als zakelijke klant?

Als zakelijke klant sturen wij u bij afronding van de werkzaamheden een oplever e-mail met daarin alle benodigde bestanden van uw logo of huisstijl. Direct daarna ontvang u een e-mail met daarin onze factuur en een iDeal betaal link. Op de factuur staan uiteraard ook onze bankgegevens mocht u de voorkeur geven aan een betaling per bankoverschrijving. Onze betalingstermijn betreft 14 dagen.

Kan ik ook als particulier een opdracht bij jullie plaatsen?

Dat kan zeker. Onze dienstverlening aan particulieren is gelijk aan die we leveren aan onze zakelijke klanten. Als particulier vragen wij u wel om de opdracht vooraf te betalen. Na uw aanvraag ontvangt u van ons een bevestigingsmail en een e-mail met daarin onze factuur en iDeal betaal link. Uiteraard kunt u het verschuldigde bedrag ook per bankoverschrijving over maken.