Banners laten maken

Het ultieme middel om de aandacht op je bedrijf of producten te vestigen is misschien wel de banner. Je komt ze bijna overal tegen tegenwoordig. Je kunt geen website openen of er zijn wel ergens banners in verwerkt. Een banner is in feite niets meer of minder dan een reclame uiting. En het is een doorverwijsbriefje naar je eigen website. Door een reclame banner aan te klikken wordt je bijna altijd doorgeleid naar de website die bij de banner ‘eigenaar’ hoort. Ze zijn bedoelt als reclame uitingen die de aandacht van de bezoeker van een website op jouw product moeten vestigen.

Banner moet uitnodigen tot actie

Geen wonder dat je er voor moet zorgen dat je banners precies datgene doen waar ze voor bedoelt zijn: aandacht trekken. Om dat te doen is het grafische ontwerp van je banner alleszeggend. Als het ontwerp niet aantrekkelijk is, dan zul je veel minder bereiken met de banner dan wanneer je een super strakke en erg uitnodigende banner gebruikt. Zelf een banner ontwerpen is moeilijk. Het is werk voor professionals die je kunt vinden bij grafische ontwerpbureaus zoals Logosnel.nl. Bij dit bedrijf kun je al een super goede banner laten ontwerpen voor € 29,95. Al binnen 72 uur na je aanvraag krijg je een concept doorgestuurd.

Banner bestanden maken

Reclame banners kunnen in diverse bestandvormen aangeleverd worden. De meest gebruikte versies waren altijd JPEG of GIF bestanden. Tegenwoordig worden ook Flash bestanden en ook de HTML banners steeds vaker gebruikt. Het kenmerk van HTML bestanden is dat ze ook geopend worden op tablets en smarttelefoons. Als je een banner in een Flash versie laat maken, dan kun je complete animaties af laten spelen in je banner. Een goede professional kan je precies vertellen welk soort bestand voor jou banners het meest geschikt is.

Banner moet intrigeren, niet irriteren

Je kent ze vast wel, van die banners die aan je muis vastgeplakt lijken te zitten. Deze trekken nog veel meer je aandacht dan de banners die ‘gewoon’ ergens in de kantlijn blijven staan. Maar je kunt je afvragen of je positieve of negatieve aandacht trekt op deze manier. De echte kracht van een banner moet erin zitten dat hij opvalt, maar niet irriteert. Mensen moeten aangetrokken worden door een ‘call to action’. Probeer ze te verleiden met een aanbieding bijvoorbeeld. De inzet van banners op precies de goede manier op precies de goede plek is vakwerk. Een banner laten maken kun je met een gerust hart overlaten aan de goede en betaalbare designers van Logosnel.nl bijvoorbeeld.

    Stel ons je vraag